Sur och tvär - hävda sin rätt

Jag brukar normalt sett ta det ganska lungt och om man skickar något på service eller liknande lite överseende och tänka att dom har nog mycket att göra - men det tråkiga är att det är nästan bara genom att vara sur som man kan få någon vettig service, men det är klart, bara när det börjar ta tid eller bli problem....

Jag har nu på ganska kort tid samlat på mig tre exempel från mitt egna liv där det krävts lite ilska och tvärhet innan det gått bra - men sedan har det gått riktigt bra...

1. TVn, köpte en TV som blinkade lite mysko - skickade den på service och började vänta leken.
Efter att gnälla på servicestället och tala om för dom vad som gäller så skickade dom in så jag skulle få en ny TV, sedan fick jag gnälla hon handlaren lite för att få ersättning för resor jag gjort.

2. Mc Donnalds, vänta länge på mat och sedan försöker dom ge oss kall mat - lite irritation och vi fick allt vi beställt varmt och pengarna tillbaka.

3. Diskmaskinen, tog lång tid innan dom kom och laga och otrevliga på telefon - sedan ringer en chef och vi får lagning dagen efter plus ett knivblock med knivar som "plåster på såren".

Om jag bara skitit idet så skulle det tagit mycket längre tid i alla dom fall jag tog upp OCH vi skulle varit mycket missnöjda....

Det som är lite irriterande är att man nästan hela tiden MÅSTE bli lite arg för att få den utlovade servicen och ännu oftare måste bli riktigt arg innan man får ev. ersättning man har rätt till enligt lag...

Det är nästan så att man börjar tro att företagen räknar med att dom flesta kunder är lite överseende och att man kan tumma en hel del på vad som gäller och på det viste käna lite extra - dom få som gnäller kan man hjälpa lite extra så dom blir nöjda men alla andra får skylla sig själva då man tydligen står ut med det...

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! läste ditt inlägg om hur man gjorde bilder större.. men hittade ingen "a href" html-kod på mina bloggkoder... du kanske har ngt tips på hur jag kan göra? :)

2007-09-16 @ 16:57:43
URL: http://ioannou.blogg.se
Postat av: Johanna

Precis som "Anna" hittade inte jag heller "a href" html-koden. Kan du maila mig om hur man gör?
tack :)

2007-09-17 @ 11:54:38
URL: http://miniis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0