Helgen har varit

Ja, eller snart iaf.
Det har hänt en hel del i helgen så här kommer en snabb genomgång:

Fika i kyrkan
Robin har konfimerat sig ihelgen och idag fick han fika kex och rötjut med dom andra konfirmanderna under högmässan, igår hade man själva konfirmationen och såkallad redovisning.

Dom hade delat upp sig i två läger; Killarna och tjejerna i varsina, tjejerna gjorde en ganska lång del med olika sånger och killarna hade gjort en kortfilm om jesu liv.
För många så var nog killarnas redovisning den bästa - klart kortaste iallafall.

Vi var 23 st som samlades för lite mat hemma hos oss efteråt - men dum som man är så tog jag inte ett kort då - ångrar det lite nu måste jag säga...

Men lite kort från tilldragelsen kan jag visa:
image104
Robin ser nöjd ut efter fått lite läsning av prästen, på nästan alla kort är han brevid denna tjej (Robin är den längre av dom), undrar om det är en tillfällighet.

image105
Robin är den långe även i denna bild, taget i lördags.

image106
Från idag - och ja - Robin är den långe i mitten :) (ser dom inte lite fulla ut på vinet hmmm - aha det blåser så var det ja)

image103
Jonathan tyckte det varit lite för långt i lördags :)

Toan:
Har hänt lite iaf.
Har satt dit större delan av golvplattorna, man får inte gå på dom på 24 timmar efter så jag tar det i två omgångar så man kan gå på toan ...
Det ser ganska bra ut och jag känner mig ganska nöjd med den del som ligger hittils.

image107
Nu är det bara 15 plattor på golvet framför toan + en vid elementet kvar, och dom 45 st på väggen då förståss....
Sedan är det bara att göra resten - sedan är det klart  - ser målet nu - typ...

Glass test:
Japp - det måste ju testas glassar när det är så fint väder.

Denna gång vart det GB igen, det var Magnum White som inhandlades och förtärdes med stor glupskhet.

GB säger detta om glassen:

"Den goda vaniljglassen tillsammans med det utsökta vita chokladöverdraget älskas av många! "

Tja - den var god helt klart - vanlijen som GB använder i sina Magnumglassar är supergod och gillar man vit choklad så är detta en hit.
Det är dessutom mycket glass då det är hela 120gr (med pinne tror jag) smaskighet - ska bli nice när Dollar startar i Sveg då man kan köpa magnum glassarna för 10:- - då blir dom överlägset prisvärdast/godhet...

Betyg: japp 4 st valiljstänger av 5 möjliga - bra men slår inte Equador då mörka chokladen är godare än den lite söta vita.

Bild:
image109
(Bild från GB)


Film:
Japp - har sett en film med, det var en film jag sett trailer på och verkligen sett framemot att få se.
Det verkade vara en acctionpackad rulle med lite av varje i; Smokin' Aces

Denna film är tillsammans med Ghost Rider dom två filmer som jag blivit mest besviken på hittils i år.
handlar om en kille som gjort sig ovän med istortsätt alla och har fått ett pris på 1.000.000 USD på sitt hjärta - kunde blivit bra med gangsters, FBI agenter, galna punkare som skuter på allt, två lesbiska "hit-womans" och en mysterisk "The Swede" hitman.
Men den faller platt redan från början med allt för snabba kast mellan olika figurer som är mer skarattretande än övertygande, funderade nästan på om det var tänkt att det skulle vara en komidi typ "Titta vi flyger" men det ska tydligen vara en "Action / Crime / Thriller" ?!??!

Nåja betyg: 1 (en) John C. McGinley med tuppkam av 5 möjliga. - men säkert är det några som tycker det var en bra film - skoj för er - tycker ni Pucko är gott med ?

image110
Ojojoj - vilken besvikelse

Det var allt för ikväll - ska kolla på Drop Dead Sexy - en film jag inte har några förväntningar på just, vi får se :)


Glass test - Lion King Size

Eftersom det var så fint(?!?) väder igår måste jag ta en glass, denna gång vart det en från Diplom-Is /Nestle:
Lion King Size

Och japp - den var king size om man jämför mot TopHat, nästan 3 gånger så tung, 130gr väger härligheten och man fick äta ett bra tag innan den var borta...
Priset är den lite i överkant med sina 21:- (japp dyra grejjer) men som sagt en hel del glass på denna.

Vad innehåller den?:
Gräddglass med kakao och vaniljsmak, kärna av karamell-/kola sås (13%) överstryken med mjölkchoklad (13%) med spröd ris (1,2%).

Den där kärnan av kola var ganska seg - lite som om man färsöker äta en halvfrysen cola grejja - seeeg.

Men den var god och påminner lite om den "klassiska" Lion godisen vilket förhoppningsvis är meningen :)

Betyg: 4 kola stänger av 5 möjliga - Bra smak men lite för dyr

Bild:
image102

(bild från Diplom-Is)

Ny Ferrari - Hamann Ferrari F430 Black Miracle

Ferrari har gjort ett nytt mästerverk - synd nog kommer man förmodligen aldrig få chansen att köra en - kanske om man har tur så kommer man se en på riktigt och kanske tillochmed på gatan - men troligen inte....

Nåja - snygg är den iaf:
image99
image100
image101

Belinda Carlisle hade FEL!

Heaven is NOT a place on earth! Såg nyss en hemsk sak i Gaspodes blogg - Pucko finns i enlitersförpackning. Det kan inte vara sant, jag har aldrig förstått vad som är så gott med Pucko - testat det några gånger och har förmodligen förväntat mig en god chokladdryck men blivit lika besviken varje gång...

Men men, efter som smaken är som baken så är det väll bara att gratulera alla som tycker om Pucko så mycket att ni bara måste handla en enliters förpackning så fort ni ser dom :)
image98

(Bild från Arlas Pucko sida)

Sorry för stöld av start på bloggen Olle - kunde inte hålla mig.

Nu sova - natti natti

Golv - tja det är väll inte så svårt

Nja - lite tankekraft går det åt innan man börjar sätta dit plattorna allt.
Har hållt på nu och funderat och knäckt plattor till förbannelse, men tror jag vet hur jag ska ha det nu.

Har gjort en torrläggning runt duschplatsen och efter lite koll mätning så blir det något sånt här:
image97

Färgen är inte riktigt rätt - dom är mer grå än den konstiga lila färgen som kameran gett dom...

Fått låna en kakelsåg av Mattias Andersson på jobbet - men kanterna blir inge fina på klinkers, kakel gjorde den fina kanter på men klinkersplattorna verkar det vara värre med, tur att ritsen jag köpte gör kanoon kanter på klinkersen (sämre på kakel dock?!??).

Ska göra lite stödlinjer i morgon och börja lägga ... - blir intresant

Glasstest - Top Hat

Oj detta är en gamal goding som är tillbaka, gjordes första gången 1956...

TopHat var i mitt minne större - fasen vad liten den var nu. Kollar man lite på GBs sida så ser man att den är bara på 45gr....

Två tuggor sedan vill man ha mer, Anki tog en Magnum double (99gr) som för endast 3 kronor mer ger mer än dubbelt så mycket glass för peningarna....

Nåja - den var lika god som man kommer ihåg - fast då tyvärr mindre än vad jag vill minnas den.
Priset är för tok högt på 12:- så betyget måste bli: 2,5 av 5 mono- och diglycerider av vegetabiliska fettsyror.

Bild:
image96
















(Blid från www.gb.se)

Irriterande uppdateringar

Jag har nyligen drabbats av en ström av uppdateringar - och inte många av dom har varit positiva.
Det är nästan så jag börjar undra om man har tappat lite "ungdom" och blivit en torr gubbe som vägrar gå med på och acceptera förändingarna runtom en...

Vad är det då för uppdateringar jag pratar (skriver) om ?

1. Bilsport
Köpte en Bilsport igår - tror jag har ca 100 st gamla i en back någonstans, tidningar jag fått då jag var "pre-car" och som jag köpt senare själv.
Det är riktiga tidningar med bra bilar, häftiga byggen som man kan drömma sig bort till och hoppas på miljonvinsten.
Men den "New and improved" Bilsport jag kom hem med igår var en stor besvikelse - ja visst  var det några bilar i den och en del hyffsade men reklam fanns det desto mer av, ska testa Wheels nästa gång....
Nästan 50:- för denna reklam stinna tidning - funderar nästan på att reklamera den....

2. Mail system
Det gjordes en uppgradering på jobbet då vi uppgraderade mailsystemet nyligen - och jag vette faan - men jag är nog inte ensamen om att tycka att det var bättre förr.

3. IMDB
Denna sida som är ett riktigt uppslagsverk för allt om filmer har sedan jag hittade dit första gången för några år sedan uppdateras till en större mer komplett och nu sist en mycket sämre site.
Jag brukade gå dit för att kolla in trailers då det var en av de bättre uppgraderingarna dom gjort men nu går det nästan inte hitta dom och man måste gå igenom 18 olika fönster och knappar innan man får se något.
Tycker mig även se att info på filmerna inte är lika bra som tidigare med färre av dom nya lite udda filmerna....

4. Föreningsbanken AKA. Föreningssparbanken AKA. Swedbank
Banken som byter namn oftare än man måste byta lösen på inloggningen på jobbet. Det senaste namnet tycker jag är så löjligt - nästan i stil med Skånska's byte till Skanska.
Jag har alltid tyckt om deras banktjänst - men nu börjar den bli lite mysko, när man betalat räkningar så får man ingen sammanräkning på slutet hur mycket det finns på olika konton innan man är klar och godkänner så man måste flytta runt lite innan man blir nöjd - och menyerna blir jag lite irriterad på - men jag är väll lite senil kanske

Nåja detta är kanske inte så mycket att ojja sig över - men jag vet att det är mer - kommer dock inte på dom nu, men det finns saker som uppgraderats till det bättre:
Blocket - trots ägarbyte och lite mindre uppgraderingar är det lika smidigt och spänande att surfa på (eller hur Rickard och Börje)
BytBil - också en favorit som hänger kvar.
Aftonbladet - Trots att det blir lite för mycket skvaller på den sidan så måste man dit minst en gång om dagen  - bara för att se om något hänt som kanske tillochmed är viktigt...

OJ - kom på en sak till när jag började tänka på namnbyten: Kick - jamen Käck som den hette fram till nyss (för mig iaf.) - det är så man blir gråhårig.
Inte undra på att man blir förvirrad i affärerna när dom byter namn på saker hux flux.
Men som service till alla som tycker Lakrits är gott så kommer här en bild så ni vet hur Käck ser ut nu i hyllorna:
image94
Bild från Leaf
Det som är riktigt skrämmande är att jag har hittat bloggar med bestörtning om namnbytet till Kick som var skrivna i Augusti i fjol .... dom kanske har bytt namn på något annat godis med men vi har inte märkt det ännu - hua

Ne nu ska jag sova - godnatt

Mer toa


Ja en liten update innan sängdax, ett lager med fuktspärr och två lager med gummi "S1-k" och en gummimatta för 1000:- pålagda på golvet.

Har barikerat dörren och satt pottan framför så inga småttingar får försig att gå in och kissa och halka på golvet som är hyffsat halt och blött just nu....

Ser ut så här:
image92
image93
Suddigt värre - men jag orkar inte ta bort sakerna och ta nya bilder så dom får duga...

Godnatt.

Glasstest - Magnum Equador Dark

Var iväg och badade en sväng i eftermiddags med alla barnen och Emma (Emelies kompis) i Älvdalen.
Det kommer bli kanooon när vi får klart badhuset i Sveg - mycke kortare väg att åka :)

Nåväl - när vi var påväg hem igen så poppade vi in på Willys i Mora (japp omvägen hem - finare väg - MYKET finare) och köpte lite glass - det vart  Magnum Equador Dark för mig då mörk choklad och jag går bra ihop, vaniljglass är inte heller fyskam, kombinationen måste vara perfekt.

Detta skriver GB om glassen:

Magnum Equador Dark

NYHET! Klassisk Magnum-vanilj med ett överdrag av mörk choklad från Ecuador. Perfekt för alla som älskar mörk choklad!

Tja - vad tyckte jag då?:
Strålande - 4,5 glasspinnar med M logga på blir betyget - kan inte blivit mycket bättre.

Hur ser glassen ut ?:
image91
Mummms (blid från www.gb.se)


Väggar klara - eller ja snart iaf.

Hejsan,

Då var väggarna satta med kakel iaf.
Nästa steg blir att göra rent golvet från lite "spill" som blivit när jag satte väggarna, sedan måla med Fuktspärr och två lager med S1-k (flytande gummi) och mellan dom två lägga extra gummi mattan som ska ligga i duchen.

Sedan kan man börja sätta dit golvklinkers...

Så här ser det ut nu:
image88

image89

image90

Fler blommor

Tja det vart en blomma idag med  - från samma ställe i Bollnäs - macron är ganska coolt.

image87

Orkidé

Hoppsan - det var ett tag sedan jag satter ut en bild - så här kommer en:
image86

Det är en bild på en orkidé som är tagen i Bollnäs på blomäffären där (kommer inte ihåg vad den heter - men många blommor har dom)

I cirkelns mitt - bok

Happ, har nyss läst färdigt en bok:
Dan Brown: I cirkelns mitt (Deception Point).

Enligt författarens komentarer i början så ska alla tekniska saker som finns i boken finnas på riktigt - vilket gör mig lite mörkrädd ...

Annars så var det en bra och spännande bok, en bit in i boken var jag lite besviken eftersom jag då räknat ut dom grundläggande "plotterna" i boken och trode mig veta vilka som var dom "onda" - så var inte fallet kan jag säga.
Jag har aldrig läst något av Dan Brown tidigare men vi har ju Änglar och demoner hemma så det blir nog den lite senare.

Betyg: 4 av 5 Hellfire missiler


Bild och text från: www.albertbonniersforlag.se

Beskrivning:
   När en ny NASA-satellit fångar bevis på ett häpnadsväckande sällsynt fynd begravt djupt ner i den arktiska isen kan det ifrågasatta rymdorganet utropa att de vunnit en efterlängtad och nödvändig seger - en seger som har en avgörande betydelse för det amerikanska rymdprogrammet och i den pågående presidentvalkampanjen.

Presidenten ligger dåligt till i opinionsundersökningarna och han ger sin personliga underrättelseanalytiker Rachel Sexton i uppdrag att fara till Milne Ice Shelf för att verifiera fyndets autencitet. Ackompanjerad av ett expertteam, som inkluderar den karismatiske akademikern Michael Tolland, lyckas Rachel komma fram till det otänkbara: hon finner bevis för att detta är en vetenskaplig bluff - ett fruktansvärt fräckt bedrägeri som hotar att skaka supermaktens alla relationer och därmed försätta hela världen i ett osäkert tillstånd.

Men innan Rachel kan kontakta presidenten blir hon och Michael attackerade av ett gäng lönnmördare som styrs av en osynlig agent (power broker) som med alla medel tänker dölja sanningen. De flyr för sina liv i en miljö som är lika ödslig som farlig och deras enda hopp om överlevnad ligger i att ta reda på vem som ligger bakom denna mästerliga bluff. Sanningen, kommer de att lära sig, är det mest chockartade bedrägeriet av dem alla.

Dan Brown väver samman vetenskap och historia till så påtagligt pulshöjande spänningsromaner att han är världens mest läste författare för närvarande. I cirkelns mitt är tredje boken av Dan Brown som utkommer på svenska efter Änglar och demoner och Da Vinci-koden.

Code Name - The Cleaner

Sett film igen, denna gång vart det: Code Name - The Cleaner .

En film med Cedric the Entertainer som en städare som tappat minnet och vaknar brevid ett lik på ett hotellrum.
Frågan är dock om han verkligen är en städare, han kanske är en rik affärsman eller en CIA agent....
Nicollette Sheridan är med och spelar hans fru (eller är hon det?) och det måste vara den hetaste 44 åringen jag sett någonsin.

Filmen var ganska lättsam och rolig tycker jag - har sett att den fått många dåliga recensioner på nätet men jag tycker den var helt ok - 3 av 5 Microchips får den - inget jag skulle betala biobiljett för men ok att se.

Code Name - The Cleaner

IMDB

Snygg naken och Ryck i pungen - skoj från radion

Lyssnade även igår på P3 och fick då höra att det stog nå konstigt på Kanal5s hemsida för programmet "Snygg naken".
Kollade upp det i dag och javisst - lite mysko är det - läs det som står inboxat i rött:
image85
Källa: www.kanal5.se/snyggnaken

Andra saken hörde jag av Anneli som sitter mittimot - hade hört på Rix morgonsol att Mekonomen i Falun har lite mysko adress - dom ringde 118118 och kollade, skoj som faan är det - kolla själv genom att ringa dom får ni se....


RSS 2.0