Grattis mor

Var ner till Undersvik igår och grattade mor som fyller år idag.
Vi vart lite kort i besöket då Julia efter ett tag började att klä på sig och tjatade om att träffa Melker....
Det är ingen kille utan en hund ?!?
Bertil har köpt en Jackrussel som är som en hund på speed och Julia ville gärna träffa honom igen, så vi styrde mot Ljusdal på eftermiddagen och hälsade på dom med.

Såg en räv på vägen hem - var nära att den fick följa med i fronten på bilen men jag missade med någon centimeter..

Annars har det inte hänt så mycket mer än att alla barn nu är friska och endast har röda fläckar där prickarna varit, vi hade fin besök idag iform av en talgoxe som förvirrat sig in och desperat försökte ta sig ut genom ett fönster fick tillsist tag i honom och släppte ut honom på baksidan.

Börje var förbi och hämtade datorn som varit på helrenovering med tillhörande formatering, han lämnade efter sig en platta öl som ligger på kylning nu - tack för det, bara höra av dig om den krånglar igen :)

Dalmatiner

Alla barnen är prickiga och om prickarna varit svarta så har man kunna trott att vi har en kennel här.
Fast dom hostar värre än dom bits.

Nåja Robin har varit hemma två veckor nu och tydligen - enligt vår läkare - gjorde medecinen han fick här i Sveg att det kunde dra ut lite på tiden (no shit) - han blir hemma några dagar till.
Julia och Jonathan vaknade prickiga på Fredagen och Emelie som vi var ganska övertygade om har haft fick dom på Lördag.

Som tur har både jag och Anki haft så vi slipper förhoppningsvis ligga och klia oss hela nätterna.

För att ge en liten inblick om hur våra barn ser ut:
image162
(Robin för en vecka sedan - dom andra har minst lika mycket nu)

Finaly we got connection

Äntligen fick jag kontakt med mobiltelefonen, har testat några gånger tidigare men inte orkat mer än 10 minuter åt gången - nu satte jag en hel kvart och då fungerar det (att starta om telefonen kan göra underverk)...

Det fanns en massa bilder jag tagit där (80 st) - här kommer lite smakprov:


1. Julia
2. Marie visar killarna vad som är vad under huven (eller hur ?)
3. Emelie kokar saft
4. Dollarstore öppnar - MASSOR med bilar
5. Tuffaste cykeln på länge
6-8. coola bilar på Crusingen
9. Bild från finlandskryssningen
10-11. Bad i Herjesjön
12. Börje ser lite blek ut - eller kanske svart-vit even.
13. Så ser det ut här uppe på sommaren....

Snabbt internet

Jag vet att Olle kommer reta mig för att han har så mycket snabbare internet - men ändå - nu har jag lite snabbare lina igen.

Har haft Telias Imnternet TV i sommar men tog bort det i veckan då det drar ner linan ganska mycket om man har 24 mbit.
Och nog vart det skillnad - före hade jag ca 6 mbit ner och knappt 1 mbit upp - nu har jag 11,5 mbit ner och strax över 2 mbit upp.

Göttmos

RSS 2.0