Kökssoffa

Igår fick jag en riktigt nice kökssoffa utan en kille på jobbet.
Niklas hade tydligen tröttnat på att ha den på altanen och ville hällre ge bort den, han tillockmed hjälpte till att transportera in den hemma. - TACK FÖR HJÄLPEN Niklas.

Slänger in ett kort på den med:

(Den ska bara torkas av när den fått stått inne någon dag så den blir riktigt varm)

Tur med farbror blå

Jaha - då har man lite tur igen då.

Vi var till Östersund en sväng och när vi åkte igenom Åsarna på väg hem så kliver en kille med reflexväst och viftar med en mysko röd ficklampa... - undrar vad han vill då

Stannar och börjar fundera - hur fort gick det där nu då?

Han stegar fram och låter medela att det är en hastighets och nykterhetskontroll och ber om körkortet.
Letar fram det och får blåsa lite i maskinen.
Han går en sväng till kollegan och kommer tillbaka med körkortet samtidigt som han frågar:
"Vet du vad det är för hastighet här igenom Åsarna?"
Jag "Ja det är väll 50."
FB (Farbror Blå) "Ja, vet du vad du körde?"
Jag "Jag trodde jag körde det men nu eftersom jag vart stoppad så är jag lite osäker."
FB "Maskinen vi har drar automatiskt av 3 km/h och den visade 60, så du körde 63."
Jag "Ojdå"
FB "Men, jag raporterar detta men det blir inget mer än denna varning, du får tänka på hastigheten ifortsättningen"
Jag "Öööö, ja, Tack så mycket"

Och så körde jag (lagomt) fort därifrån....

Kollade lite snabbt in på polisens hemsida och där står:
Hastighetsöverträdelser på 30- och 50-väg:
1-10 kilometer över hastighetsgränsen 2.000 kr
11-15 kilometer över hastighetsgränsen 2.400 kr

PHU - tack för den julklappen Polisen.

Ska väll säga det att för några veckor sedan så stannade polisen mig och gjorde nykterhets test och då var en i bilen utan bälte - den fick sig en riktig avhyvling av polisen men inga böter då heller - känns som det är Triss läge nu - men nu kanske turen är förbrukad....

Bilder från lägenheten

Tänkte några släktingar nere i söder ville se någon bild på hur det ser ut här uppe i nya hemmet, så här kommer några bilder iaf:
Köket, kommer en soffa till det i helgen...

Sovrummet, kommer bli anorlunda - men är inte riktigt klar på hur det blir bäst ännu....

Vardagsrummet.


En snabb genom springning av lägenheten - dock 27 mb...
.

Snö

Vi var upp och hjälpte Robin flytta och det snöade som fasen hela tiden...
När vi var till hans nya ställe vid 4 tiden (första gången) så var det en cm snö på parkeringen, när vi skulle hem var det lite mer:
(vid 7 tiden)


Det gick inte att köra så fort när det hela tiden kom massor med vita små saker mot bilen och gjorde att strålkastarna var värdelösa:


Fick en mysko vinge på bilen med när vi var framme:

New year, new life, all is new - hope its all good too...

Då har det varit både jul och nyår.
Det har hänt en hel del och det nya året firades in medans jag kopplade in stereo och tv i min lilla lya.

Jag har flyttat och den nya adressen är Härjedalsgatan 4 om ni har vägarna förbi är det bara att titta in :)
Karta.

Återkommer med lite bilder av stället när jag fått internet inkopplat...

RSS 2.0