Filmtajm

Har sett en hel del filmer senaste tiden - här kommer lite vad jag tyckte om dom:

No Country for Old Men
image178

Titeln kanske inte verkar så lovande men trailerna såg riktigt bra ut så jag tog och kollade på den - och det var inte det dummaste jag gjort i år kan jag säga - mycket bra film.

Den har vunnit en massa priser i USA och jag förstår varför, bröderna Coen som tidigare blandannat varit inblandade i en av mina favorit filmer: O Brother, Where Art Thou? och massor av andra filmer gör en av dom bästa filmer dom gjort hittils.

Filmen handlar om en kille som när han är ute och jagar råkar hitta massa pengar och knark och bestämmer sig för att ta pengarna, dock får han en ganska speciell mördare efter sig som inte är bara lite psyko.
 
Ska ni se någon film på bio innan sommaren - ta denna, den öppnar på biograferna i Sverige den 29de Feb

Officiell hemsida

Betyg? - tja det blir 5 st sedelbuntar av 5 möjliga - full pott - se den för fasen - NU....


Shrek the Third / Shrek den tredje
image180
Sagovärden är tillbaka med alla konstiga sagodjur och varelser, tog hem den till ungarna men man kan ju inte låta bli att kolla på tecknat så den åkte in i DVDn en kväll...

Shrek måste ses på engelska - så är det bara (har iofs. inte orkat sett på Svenska) Eddie som Donkey och Puss (japp se filmen så förstår du) är ganska rolig.
Ettan och Tvåan är bättre och tydligen ska man göra två till Shrek filmer ?!??!? - det blir ju roligt ????

Jag har sett lite recentioner att den skulle vara dålig och jag tycker att som familjefilm så är den lite för invecklad och speciell humor men den fungerar rätt ok för mig :)

Så två och en halv flygande Åsnor av fem möjliga blir betyget från mig - betala inte pengar för att se den - iaf. inte så mycket :).


Pirates of the Caribbean: At World's End / Vid Världens Ände
image181 image182
Den tredje och sista ? filmen om Disney piraterna som är av den lite våldsammare slaget än man normalt är van Disney pirater... Ibland är filmen inte väl jobbig med Jhonny Depp bablande om det ena och det andra men står man ut så är filmen faktist riktigt bra, Elizabeth Swann (Keira Knightley) är ju underbar att se på vilket inte gör det hela sämre.
Tempot är oftast ganska högt och dialogerna är oftast lika roliga som vanligt.

Det var någon vecka sedan jag såg den nu men jag känner nu att jag måste nog se om den - det är något visst med dessa tre filmer ändå.

4 pirater av 5 möjliga tycker jag - klart sevärd, värd att köpa som DVD och ha i samlingen.

Annars då?

Jodå bara bra - tackar som frågar...

Vad som hänt/händer:

Pappa har fyllt massa år (76 för att vara mer exakt) - grattis igen.
image175
Två rosor i gratulation.

Det fortsätter vara vinter men Sveg går mot badtider med stormsteg, då nu dom första bilderna från badhuset släppts så börjar badfebern hos småttingarna bli bortom räddning tilloch med för Alvedon....
Se dom badvänliga bilderna här.
Och här.
Och här från i Dec.
Ritning här.

Synd bara att priserna vart så höga - men "smakar det, så kostar det" - då det måste smaka som fasen när familjekortet går på över 5.000:- för oss - Gött.

Sitter och säljer lite grejja på tradera, jag kan bara säga att Tradera "is the shit" - där kan man göra pengar på nästan allt - imponerande vad folk kan kasta ut pengar på, man måste ju få ihop till årskortet förbövulen....
Här är det jag säljer just nu..... 
(intresant och se om den länken kommer fungera, ASP sida och grejjer nåja testar...)

Såg en bild av Julia i mapparna här från när hon var på "nobell middag" på skolan, hon vart utnämnd till Prinsessan Madeleine vilket måste vara det bästa man kan bli eller hur.
Klänningen har Mamma slängt ihop:
image176
(Bilden vart inte så bra men motivet är desto bättre så det vart bra ändå.)

Det vart många bilder på Julia i detta inlägg - hmmmmmmm måste kompensera lite nästa gång...

Nytt år

Har det varit ett tag nu och man kommer ihåg att skriva 2008 nästan varje gång...

Varit lite dålig på att uppdatera här igen, men nu gör jag ett försök iaf.

Hittade en häftig bild igår:
image173
Det är 30000 personer på bilden - den vetskapen gör den lite häftigare - på den tiden fanns inte Photoshop heller...
 
Såg ett lite roligt reklam "trick" med:
Reklam

Annars så är allt bra, har dock ett tips - spärra telefonen för utlands och betalsamtal - annars kan det bli dyrt....

Allt just nu....

RSS 2.0