Gratis på Macdonalds.

Hur kom det sig att jag fick äta gratis ? - tja det var så att när vi kom till Mora efter att varit och badat med ungarna i Älvdalen så körde vi in på MacDrive och beställde.

Eftersom det var kö han vi bestämma oss vad vi skulle ha och när vi komfram så hasplade jag ur mig:
"Två happymeals med chickybits, den ena med morötter och den andra med strips, päronmilkshake att dricka."
ökade sedan med "tre 6 bitars chikibits med morrötter och jordgubbsshake att dricka och en MacTaste & co utan ost , strips och Cola"
Detta gjorde att det hela tog ca 5 minuter att reda ut vad jag sagt och lite sidosnack med kolegor så det vart rätt inslaget :)
Sedan kom priset: 309:- !!???! - vafaaaan - det brukar sällan vara över 240:- och då är det oftast en paj eller nå med så jag började ifrågasätta lite men hon dubbelkollade med en kolega och sa att det var rätt - så jag betalade och tänkte att det ska bliskoj att kräva tillbaka pengar sedan när jag får kvittot - för det fick man med maten enligt tjejen (mysko när man tänker på det).

Kom fram till andra luckan och fick drickorna och en massa morötter, bad om kvittot men det kom med kassen så dom kunde kolla eller vad dom sa - och sedan bad dom mig köra fram då min order utan ost skulle ta tid.

Och Tid - det tog det - efter 20 minuter tröttnade vi och åkte tillbaka till första luckan där en kille med namnet "Ny på jobbet" satt - bad honom hämta chefen som kom och fick lite skäll.

Hon bad mig åka till nästa lucka så skulle det fixa till sig.
När jag kom dit så stog tjejen som tagit emot ordern och ville ge oss våran mat som dom glömt gått ut med (antar jag) men jag frågade om den var varm och då började dom kolla lite och skruva på sig och sa att dom skulle göra ny och chefen frågade om vi ville göra ett återköp - och det ville vi.

Efter ca 10 minuter till kom hon med maten vi beställt och pengarna tillbaka plus 5 muffinsar som plåster på såren, hon ursäktade sig att det blivit som det blivit och hoppades att vi var nöjda ändå - och fasen - bättre var det ju.

Dom missade sötsura såsen - men jag ville inte bråka mer då maten iaf. var gratis.

Det som var ännu lite roligare var att vi pratade senare idag med några som vi såg i Mora tidigare idag och berättade ovan historia och då sa dom att dom hade fått lika vänta länge på maten och dessutom fått gamla morötter - som ersättning fick dom en varsin glass :)

Det lönar sig att vara lite sur ibland.

Lördag

Happ nu snart börjar jobbet igen - bara en till dag ledigt nu sedan är det dax.

Träffade Johan i går på Ica, han var och pantade burkar och skulle fika på eftermiddagen - dom måste ha firat att jag är tillbaka snart (yea right).

Vad har jag / vi gjort denna sena semester vecka då ?
Tja - vi åkte ner till Mamma och Pappa i Undersvik och njöt lite av sommaren, varje gång jag talat med dom i sommar så har dom haft bättre väder än vi - så vi måste ju kolla så dom inte ljuger för oss - det verkar som dom inte gör det....

Väl där lurade vi dom att ta hand om ungarna och smög iväg på en liten Åbo kryssning bara jag och Anki.
Kryssningen var helt ok med mängder av mat och sol på däck.
Men resan hem till Undersvik var inte så kul, den tog 8 timmar med skojjiga bensträckare på diverse toa besök - magen krånglade bigtime igen.
Mot kvällningen känndes det dock bättre och dagen efter var allt bra igen.

Annars så var vi och kollade in syrrans tak - hon har bytt tegel och fasen vilket lyft det vart på huset.

Dollarstore har vi varit på 6 gånger denna vecka (hittils) - två i Ljusdal, en i Bollnäs och tre i Sveg, av dessa så leder Sveg - den är störst (tror jag) och har roligast sortiment.
Känner själv att jag blivit lite insnöad på Dollarstore men det går nog över....

Var ner idag på Sveg och försökte kränga lite saker som bara ligger och skräpar på bakluckeloppisen - gick hyffsat med ett plus på över 300:- (köpte lite böcker och grejjor).
Vart lite solbränd med - får se om det röda gått ner innan måndagen...

Sveg har blivit större

Åtminstånde kändes det som det idag.

Var ner vid 10 tiden till Dollarstore på invigning och tyckte väll att det var roligt med ganska stor uppslutning, det var nästan fulla parkeringen.
Kom in och vart faktiskt lite imponerad av storleken på affären - den är klart sketastor.
Lite skoj att dom gjort lite anorlunda setup med hyllorna och inte bara satt dom i led utan gjort som mindre avdelningar här och där.

Lite fyndande i ca en timme så letade vi oss till kassorna och då började det gå upp för oss hur mycket folk det var där - 40 minuter tog det att komma ut - och då var kön mycket kortare när vi startade köa än när vi kom ut - ojojojoj

Emelie kom därifrån vid tolv tiden och hade då stått ca 90 minuter - jösses.

Utanför var det tre rader med bilar från avspärrningarna mot "vår väg" som går till Myrgränd, bort till avfarten vid besiktningen.

Såg även många bilar som stog på baksidan - och som Jojjen sa: "har aldrig sett så många bilar på samma ställe någongång i Sveg" och då kan man tillägga att Wheels hade crusing i helgen och då var det ganska mycket bilar med :)

Dollarstore

Idag har man haft smygpremiär på Dollarstore i Sveg, det var dom som varit involverad i bygget samt familjer som var speciellt inbjudna för denna premiär.

Det var lite bilder och info från denna händelse på sveg.info och den sista bilden tycker jag ser lite skoj ut:
http://www.sveg.se/dollar/source/image/nw6j4731.jpg

Tja man måste iofs. veta vilka som är på bilden för att se det roliga - så vet ni inte det så var det kanske inte så kul.

Soppan + Yra = tja se själva

Ojoj - gick in på Soppans blogg och fick se något som gör ont i ögonen ännu.
Jamen sitt inte och vela - Klicka här istället och se själva.

Tecknat

Idagens LTZ så var det en seriestrip som påminner om hemma:
image145
Julia är iofs. inte svår att få i säng men sängen är nog mer en ark än säng :)

RSS 2.0