Mysko bil

Det var halvsvårt att få hem stolen jag köpte på jobbet :


Tror några tittade en gång extra när jag sedan åkte hem med den....

Internet

Happ - då var man ute på det stora internätet igen - äntligen har samarbetet mellan Skanova och Bahnhof resulterat i både fungerande internet och IP telefoni - imponerande.

Lite skoj med IPtelefonin hos Bahnhof mot för Telia är att man kan använda sig av lite fler roliga tjänster, t.ex.:
Röstbrevlådor som jag kan vittja från vartsom (som det finns internet dvs)
vidarekoppling alltid, vid ej svar eller vid upptaget som jag dessutom kan ställa in efter ett schema på dag eller vecko bas.
Tandem - få att det ringer hos denna telefon och ett annatnummer jag anger och den som svarar först får samtalet.
Får listor vilka som ringt och jag ringt där jag kan lägga upp vilka som har nummret, även dom som ringer då det är upptaget finns i listan...
Det går att spärra vilka nummer man kan ringa till (hela nummer eller delar av nummer) och även inkommande - där kan man även sätta att okända (hemliga) nummer inte kan ringa hit...(nästan som nej till reklam på brevlådan)
Få SMS eller ett mail då någon lämnar ett röstmedelande.
Lägga in kortnummer som du når från telefon genom att slå siffra och #.
Se kommande fakturor och aktuella.

Finns säkert mer - och allt kan justeras från internet - hoppas det inte blir hackat bara :)

RSS 2.0