Kickoff

Idag har Sykes haft sin årliga kickoff.

Jag skippade dagens aktiviteter då det dels var 200 grader varmt och jag inte mådde 100 - inge roligt vara ute i solen då....
Men till kvällen mådde jag bättre så jag och Anki tog cyklarna och drog till Storön på mat och trevligt sällskap.

Dock fick vi igen se prov på den undermåliga hjälpen man kan få här i Härjedalen då man blir dålig:
En kille råkade få isig äpple vilket han inte tål och fick en allrgirekation, han ramlade ihop och försökte få luft - vi försökte hjälpa honom så gott vi kunde men det tog ca 30-40 minuter innan läkare fanns på plats - och 10 min till innan ambulans (iform av helikopter från Ö-sund) kom....

Har man inte snålat in och haft den extra ambluansen som vi hade tidigare så har han fått hjälp på ca 15 minuter istället.....

Det är nästan så man undrar om man törs bli sjuk här.....

Annars var kvällen lyckad .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0