Glasstest - Royal Bananasplitt

Detta är en av Diplom-Is nyheter som till utseende, storlek och pris verkar konkurera med Magnumglassarna.
Lite roligt är det att dom har istortsätt samma form på glassen och dessutom glasspinne, men istället för ett "M" på pinnen står det en webbadress.
Glassen är dock inte riktigt lika "snyggt gjuten" utan ser lite "billigare ut" än Magnum glassarna.

Nåja det är ju ändå smaken som är det viktiga och den är god, riktigt god. Tyvärr för Diplom-Is så jämför jag gärna denna glass med Magnum eftersom den är så lik på många sätt och mot den förlorar den lite på att chokladen är lite för söt i smaken och inte lika hård.

Jag är dock nöjd med smaken under chokladen och ger den pågrund av detta ett betyg av 4 glasspinnar med webbadress på av 5 möjliga.

BIld:
image111
(Bild snodd från http://www.diplom-is.no.)

Kommentarer
Postat av: gaspode

Här måste jag nog vara skapligt ego och citera min egen blogg:
"Jag skrev nyss "i stort sett" vilket ju naturligtvis betyder nånting i stil med "sett till det stora hela". Ändå envisas "journalister" som faktiskt får publicera sina alster i både morgon- och kvällspress med att skriva "i stort sätt", vilket gör mig smått förbannad. Så, nu var det sagt."
Dessutom skriver du ihop det, du som alltid skriver isär annars? ;-)

2007-06-05 @ 21:56:31
Postat av: maCs

Hahaha - ja vad ska man säga, variation är nyckeln.
Man måste variera och överaska för att väcka känslor :)

2007-06-06 @ 06:47:06
URL: http://macs.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0