ÄNTLIGEN SOMMAR

Visst är det konstigt att man alltid klagar ?

Nu har det blivit lite varmt (mellan 20-40 grader typ) då hör man flera som klagar på värmen och att man inte kan göra något. Visst är det lite jobbigt innan man vänjer sig, och visst man är inte riktigt lika produktiv i värme (hörde på Discovery att en personsarbetsförmåga sjunker med 20% per 10 grader varmare än 20 grader det är)

Jag fick faktiskt bita mig själv i tungan några gånger för att inte falla in i klagosången jag med - kanske något Svenskt det där med att klaga....

Men just nu känns det som att detta har jag väntat på sedan förra sommaren och nu är det bara semester kvar som kan fullborda visionen jag hade då.

ÅÅÅÅ - kom på en sak - det är ju ledigt på Onsdag och en sång kom oxå upp i huvudet:
Traste Lindens Kvintett med höjdarlåten: Svenska Flaggans Dag från 1991

Jag har nog inte hört den på väldigt många år - men jag minns när vi spelade den i Mattias raggarzon då vi tog studenten på just Svenska flaggans dag. (minnen minnen) 

"Det är svenska flaggans dag
å den enda som sjunger det är jag - tra la la lalalala"

Kollade lite snabbt och lyckades hitta den på piratebay - tanka fett.....

Nu ska jag sitta och med glansiga ögon lyssna på denna mäster bit...

Kommentarer
Postat av: gaspode

Nej, du gnällde ju inte över värmen, bara över att folk faktiskt vill att man ska betala räkningarna dom skickar ut;-)
Traste är bra! Mer Traste åt folket!

2007-06-04 @ 20:29:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0