Lite filmer

Har kollat lite dåligt på filmer nu ett tag, men sett en bra och en dålig iaf.

Börjar med den bra:

Blood Diamond


En vad jag tycker bra film med DiCaprio, han har en lite rolig dialekt som förmodligen låter som dom talar engelska där nere - låter ganska skoj faktiskt - måste lära mig :)
Filmen visar på hur groteskt det varit (fortfarande är) i en del länder i afrika där en del tar till vad som helst för att bli rika/rikare och få makt.

Klart sevärd - jag ger den 4 av 5 soffor.

Robin har också sett den och han ger den 4 av 5 mIRC kanaler.

Emelie har sett första 10 minuterna och ger dom 5 av 5 skräck upplevelser - hon ville inte se mer - lite för våldsam...

Handling:
I inbördeskrigets kaotiska Sierra Leone under 90-talet får vi möta Danny Archer, en sydafrikansk legosoldat och fiskaren Solomon Vandy. Båda är afrikaner men deras bakgrund är så olika de kan vara, tills ödet för dem samman i en gemensam jakt på en sällsynt rosa diamant som kan förändra deras liv. Under en fängelsevistelse får Archer reda på att Solomon - som har tagits från sin familj och tvingats jobba på diamantfältet ? har hittat och gömt den ovanliga råstenen. Till sin hjälp har han Maddy Bowen, en amerikansk journalist vars idealism fått sig en törn av bekantskapen med Archer. De två männen beger sig ut på en jakt genom ogästvänliga territorier, en resa som kan rädda Solomons familj och ge Archer den andra chans han trodde han aldrig skulle få.

Nu till den dåliga:
Ghost Rider

Oj oj oj - detta var verkligen en film som jag trodde på, men kan bara säga att jag är besviken.
Nicolas Cage spelar en man som blivit lurad av djävulen på sin själ, och för att få tillbaka den måste han vara "Ghost rider".
Storryn är tunn och filmen är kass, dom andra filmerna om Marvin serierna är mycket bättre och jag är bara less....

IOFS. så såg jag filmen i R5 - dvs bra bild men kasst ljud - ska ge den ett försök till när jag får tag i en riktig DVD - men har inga höga förväntningar....

Ger den 2 av 5 soffor - 2 pga lite cOOla saker och skämt som gick hem - men mer var det inte.

Story:
Johnny Blaze, en motorcykelstuntman, tvingas sälja sin själ till de mörka makterna för att rädda sin flickvän. Men priset Blaze får betala är att han förvandlas om nätterna till en glödande demon som tar ut all sin hämnd och ilska på skurkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0